Städeriet

Rönnen Resturang

Publicerad 2010-09-07 15:45:30 i Allmänt,



Den sista veckan i augusti var det dags för det största golvvårdsjobb vi har varit ut på hitills. Vi var fem st och det tog ca 4 dagar + 1 kväll.



Framtill i bild det skurat med S-remove. Stor skillnad! Många lager polish + smuts på golvet.





Hårt jobb dessa dagar.



Man blir lätt lite smutsig när man håller på med golvvård.



Polish borta.



Den innersta delen är klar och polishläggning påbörjad. Golvet längst fram i bild är som det såg ut innan vi började jobba med det. Verkligen stor skillnad på nyans.



Efterpolering på färdigt golv.



Fint!



Verkligen bra jobbat av oss som var där. Golvet var besvärligt och oftast krävdes det 3 omgångar med S-remove för att det skulle bli ett bra resultat.
Det skedde inga stora missöden, förutom när en person kutade tvärs över ett nybonat golv (varför är det så svårt att se knallgula varningsskyltar som dessutom måste flyttas på för att man ska kunna komma fram? ). Men som tur var så var det i stort sett torrt.
Massor av kem, maskiner och övrig utrustning fraktades dit av våra hjälpsamma och trevliga fastighetsskötare.
Bra jobbat allihopa!

Om

Min profilbild

Erika

Hej! Här skriver jag om min vardag som lokalvårdare. Jag jobbar på Serviceavdelningen i Örnsköldsviks Kommun. Jag är även uppdragsansvarig och webbskribent och det gör att mitt jobb är varierande och framförallt kul! Här i bloggen får ni följa med mig på lite allt möjligt.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela