Städeriet

Vallen

Publicerad 2008-05-23 19:16:22 i Ute på uppdrag,



Vi utförde golvvård på Vallen igår och idag.
Skurade upp golvet och lade på polish.


Sara tar upp vattnet med vattensugen.
Vattnet blev knappt smutsigt, så fint var golvet. Och så var det plastgolv vilket innebar att det var ett lätt jobb jämfört med de andra gånger vi varit ut på golvvård.
För att vara säker på att det verkligen var plast så gjorde vi ett bränntest. (även om jag redan visste sedan Lena och jag var dit och kikade så är det alltid bra att vara riktigt 100% säker + att det är bra att fräscha upp kunskaperna)
Det går till som så att man letar upp en dold plats och skär loss en liten bit av mattan och tänder eld.
Linoleum luktar bränt trä.
Plast luktar fränt av kemikalier.
I det här fallet var det plast.


Jag borstar ut vatten vid sköljningen. Vi fick låna en borste eftersom den ena uppsättningen minimopp + skaft inte ville samarbeta.


Jag ska försöka skärpa mig med att ta riktiga före-bilder. Men på översta bilden ska det synas lite skillnad och på den nedersta syns det hur det såg ut innan vi åkte därifrån. Bonat och polerat på golvet.
Finfint!

Det var väldigt fint och mysigt på vallen. På torsdagen sken solen och vi passade på att få lite sol på oss mellan varven.

Fotosession ute i naturen.

Jag ska passa på och presentera våran fina buss som vi åker runt i på våra uppdrag. Eller våran är det inte egentligen. Vi får låna den av de snälla vaktmästarna. Det är toppen!

Nu vet ni hur den ser ut så om ni ser den köra förbi så kan ni vinka.


Vi i grupp 3 väntar på att få en bil att använda på ytterområdena, men den har inte kommit än. Sara och jag upptäckte ett fint fordon som stod där på vallen:




Trevlig helg!

Om

Min profilbild

Erika

Hej! Här skriver jag om min vardag som lokalvårdare. Jag jobbar på Serviceavdelningen i Örnsköldsviks Kommun. Jag är även uppdragsansvarig och webbskribent och det gör att mitt jobb är varierande och framförallt kul! Här i bloggen får ni följa med mig på lite allt möjligt.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela