Städeriet

Myrtengårdens Stengolv

Publicerad 2009-04-27 21:38:14 i Ute på uppdrag,

Entrégolvet var också mycket smutsigt. Ingrott i porerna på stenen.




Här kan ni se skillnad. Längst upp mot dörren är det rengjort med florens. Mycket ljusar och färgladare plattor än de som är framtill i bilden.


Färdigt! Ett tunnt lager winseal lades på plattorna för att täppa till porerna och förhindra att smutsen får fäste lika lätt.

Jobb på Myrtengården i bredbyn

Publicerad 2009-04-27 21:31:46 i Ute på uppdrag,

Vecka 17 drog Sara och jag till bredbyn för att fixa till deras golv.

Det var väldigt ingrodda golv, men som tur var så låg det inte några tjocka lager polish på dem så det var enkelt att få bort det.

Före:



Efter:


Till höger i bild är det första grundpolishlagret utlagt. Till vänster är golvet obehandlat.
På översta bilden syns det färdiga resultatet.

Första dagen dog mitt kamerabatteri och jag fick använda telefonen att fota med. Men tyvärr får jag inte in de bilderna på datorn. Eller tur för Lena kanske som fastnade på några bilder men som nu slipper undan. ;)
Men vi har ett stort projekt på g och där ska det fotas!


Om

Min profilbild

Erika

Hej! Här skriver jag om min vardag som lokalvårdare. Jag jobbar på Serviceavdelningen i Örnsköldsviks Kommun. Jag är även uppdragsansvarig och webbskribent och det gör att mitt jobb är varierande och framförallt kul! Här i bloggen får ni följa med mig på lite allt möjligt.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela