Städeriet

Lunchrummet

Publicerad 2008-08-27 14:40:56 i Allmänt,

Lunchrummet i A-huset var i starkt behov av en riktig uppfräschning!


Ganska så smutsigt, "skämsvatten"


Men sedan blev det mycket fint! Nu ska alla hjälpas åt med att underhålla golvet med skurning och speedning så att det håller sig fint ett tag.
Vi fick mycket beröm under arbetets gång från de som använder lunchrummet. Det var roligt!


Såhär glada är Jag och Sara när vi pysslar med golvvård.
Superglada!

Och så måste jag säga grattis till grupp 3 som vann tävlingen på Hälsodagen uppe på skyttis! Vi får gå ut och käka lunch någon dag. Mycket najs!
Stort tack till de som ordnade denna dag, det var jättekul.
Nu ser vi fram emot nästa år då vi ska ta hem vinsten igen!

Skule

Publicerad 2008-08-27 14:33:56 i Allmänt,

Jag tänkte att jag skulle visa litegrann av vad vi har pysslat med på sistone.
Vi har bland annat fräshat upp golvet i sammanträdesrummet Skule i A-huset.


Finemang!

Maskiner

Publicerad 2008-08-27 14:28:26 i Övrigt,

När jag nu är inne på att städvagnen ska se presentabel ut så måste jag säga att detsamma naturligtvis gäller för maskinerna vi använder i arbetet.
Det ser inte så bra ut om man kommer dragande med en dammig och smutsig maskin och ska utföra golvvård mm.
Efter att maskinen används och ska ställas undan igen så är det busenkelt att ta en duk det sista man gör efter tömning mm och torka av maskinen, det tar bara ett par minuter.
Själv tycker jag att det är mycket otrevligt att ta fram en maskin som är skitig. Det är så mycket roligare att arbeta med dem om de är rena och dessutom slipper man skämmas!


Denna hade inte blivit avdammad på några år eller så tror jag ;o)

Städvagn

Publicerad 2008-08-12 11:31:55 i Övrigt,


En städvagn använd dagligen. Det kan ibland bli så att det lätt glöms bort att den också måste tas omhand.
En städvagn syns och det är viktigt att den ser snygg och prydlig ut.
Är den full med smuts och damm eller ligger dukar och moppar lite här och där, är materialet  huller om buller så ger det inte ett bra intryck.
Är verkligen städerskan noggrann i sin städning om hennes vagn ser ut som ett rullande bombnedslag?
Det kan hon naturligtvis vara, men intrycket som kunder får säger det motsatta. Här är utsidan viktig.

Material och utrustning som inte används dagligen behöver inte ligga och ta plats på vagnen. Den behöver inte vara proppad med saker. Man får vanligtvis en uppfattning om hur mycket material som går åt en dag och så fyller man på en lagom mängd material vid slutet av dagen. Med jämna mellanrum bör man också tömma vagnen och torka/spola av smuts.

Så kom ihåg att ta hand om städvagnen, den syns.

Slut på semestern

Publicerad 2008-08-11 22:00:11 i Allmänt,

Nu är jag tillbaka på jobbet och bloggen kommer att uppdateras då och då. Se till att kika in med jämna mellanrum för man vet aldrig när det kan dyka upp något roligt.

//Erika

Om

Min profilbild

Erika

Hej! Här skriver jag om min vardag som lokalvårdare. Jag jobbar på Serviceavdelningen i Örnsköldsviks Kommun. Jag är även uppdragsansvarig och webbskribent och det gör att mitt jobb är varierande och framförallt kul! Här i bloggen får ni följa med mig på lite allt möjligt.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela