Städeriet

Årets Städare - Sundsvall

Publicerad 2009-06-25 20:31:31 i Allmänt,



Nilfisk-Ingvar var vår chaufför. Han hämtade upp Piteå-tjejerna och sedan mig och körde oss till sundsvall.



Väl framme på hotellet checkade vi in och gick till våra hotellrum och piffade till oss. Det  var chill-in på hotellet den tisdagskvällen. Middag, utdelning av tävlingskläder och lite party.


På onsdagen var det genomgång för tävlande och försäljare.
Min grupp hade rosa tröjor. Snyggaste färgen.



Här väntar vi på att tävla. Gissa vem som står och fryser.

Tävlingsdags!
På scenen tog vi plats för att utföra tävlingsmomenten. Det var nu jag blev nervös. Innan jag klev upp dit var det lugnt.


På översta bilden får jag instruktioner. På nedersta bilden funderar jag på hur en microfiberduk ser ut.
Första tävlingsmomentet och fjärilarna i magen hade flugit upp till hjärnan och fladdrade runt så det var lite svårt  att tänka.


Jag moppar. Det finns något som heter moppkörkortet och det har jag inte tagit. Så det gick lite vingligt ibland.



Tar en svängom med kombimaskinen. Här kände jag mig som hemma.



Sluttävlat


Sedan blev det förparty innan middagen hos nilfisk-grabbarna.Ett glatt och trevligt gäng det där.


På kvällen var det trerätters middag, underhållning och dans. Partystämning.
På nedersta bilden syns sundsvallstjejerna som också gick vidare till semifinal. Jag hejar på norrland!
Sundsvall, Piteå och Örnsköldsvik ska ta sig till final!



Andreas (till höger), den ende manliga deltagaren hejar vi också på.

Jag gick alltså vidare till semifinalen i Skövde. Det ska bli jätteroligt och spännande. Jag hoppas att jag inte kommer att vara lika nervös när jag står där uppe på scenen. Men nu har jag varit med om det en gång så jag vet vad som väntar (ungefär) Och så kommer inte alla arbetkamrater stå och titta på ;)
Förhoppningsvis kommer jag att vara pigg och kry också. Jag var dunderförkyld i sundsvall och levde på nässpray, hosttabletter och ibumetin. Men det gick bra ändå. Jag gick vidare och alla tolv som gjorde det kommer att få vara med i en kalender med en månad var.
Nu ser jag fram emot skövde. Resebiljetteerna ska dyka upp på posten vilken dag som helst nu. Den 14:e september påbörjar jag min resa till skövde.










På radio och i tidningen

Publicerad 2009-06-17 18:48:31 i Allmänt,

Jag känner mig lite tveksam till att lägga ut den här länken i bloggen. Men det kan vara av intresse att spara länken någonstans. Jag hoppades att så få som möjligt skulle lyssna på radio när intervjun sändes men så lätt kom jag inte undan ;)
Jag intervjuades av Sveriges Radio P4 för några veckor sedan och intervjun sändes nyligen.
Örnsköldsviks allehanda hälsade på innan tävlingen i sundsvall i maj så jag länkar till den också.

Chans att bli årets städare - Intervju i P4

Artikel i örnsköldsviks allehanda

Som vanligt har de inte fått texten riktigt rätt,  men sådant är bara vad man kan vänta sig av media. De skriver om, ändrar och lägger till vad som passar.
 I texten till radiointervjun har de fått till det att ett av delmomentet i tävlingen i sundsvall var att bona golv, vilket det inte var.
Så förvirrad var jag som tur var inte under intevjun att jag hittade på något sådant, dock ganska så förkyld så reportern kanske inte hörde riktigt vad jag sa ;)

/Erika

Valla

Publicerad 2009-06-15 19:39:51 i Ute på uppdrag,

Sara och jag var på Valla sjukhem och renoverade ett golv förra månaden . Jag har inte lagt upp det förrän nu eftersom det har varit lite annat som kommit mellan.


Detta golv blev ett av de bästa som vi har gjort hitills!
Mycket fint.

Om

Min profilbild

Erika

Hej! Här skriver jag om min vardag som lokalvårdare. Jag jobbar på Serviceavdelningen i Örnsköldsviks Kommun. Jag är även uppdragsansvarig och webbskribent och det gör att mitt jobb är varierande och framförallt kul! Här i bloggen får ni följa med mig på lite allt möjligt.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela