Städeriet

Prästbordet dag 4&5 + Flyttstädning på Hatthyllan

Publicerad 2008-04-28 15:24:52 i Ute på uppdrag,

Prästbordet

image11
image12
I torsdags lade vi polish, skurade trappen och rengjorde maskinerna för transport tillbaka till stadshuset. En av korridorerna fick vi dela upp och ta halva i torsdags och andra halvan i fredags.

På fredagen pysslade vi också med flyttstädning på Hatthyllan i Domsjö där flera lägenheter skulle städas ur + vissa personalutrymmen.

image13
Flyttstäd innebär golv till tak-städning. En massa gnoende och skrubbande.

image14
Den fina skurmaskinen ville inte samarbeta så vi fick moppa golven "the old fashioned way"

Nu är den veckan över och även om den var en aning stressig så var det jätteroligt. Så nu sitter jag här och ser fram emot kommande äventyr.

Prästbordet dag 3

Publicerad 2008-04-23 20:56:09 i Ute på uppdrag,

Jag måste börja med att säga att alla har jobbat jättebra idag med tanke på att golvet i ett av köken såg fläckigt och konstigt ut imorse. Det bestämdes att det skulle skuras ner till grunden och just då såg det ut som om vi inte skulle kunna hålla tidsplanen. Men i slutet av dagen när vi var klar med korridoren på hjortronet så så såg saker och ting mycket ljusare ut.
image7
Sara bearbetar golvet.

Ena korridoren i källaren är helt klar och på den andra ska det läggas två lager topp imorgon. Hjortronet ska slipas och bonas och så ska det fixas med lite annat.

image8
Viktigt med andningsskydd vid slipning för att undvika att andas in det fina damm som bildas.

image9
Gillar centraldamsugaren. Väldigt bekvämt att bara behöva dra fram en slang och koppla in den i väggen.


Prästbordet dag 2

Publicerad 2008-04-22 18:34:03 i Övrigt,

Idag blev andra våningen klar, det blev jättebra! Dang och Sara har slipat i köken och sedan bonat. Skurat och polerat upp korridoren och så som en liten bonus fixat till golvet i hissen. Sedan fortsatte de ner på första våningen till avdelningen Äpplet och lade ett lager polish i köket och skurade och polerade korridoren.
I källaren började Karin och jag lägga boning i ena korridoren, 3 lager grund. Det som är besvärligt där nere är att personalen har sina omklädningsrum och vaktmästarna har sina rum där så det är mycket springande just där.
Men det har gått bra att lägga grundlagren och imorgon blir det till att lägga på topplagren.
Den andra korridoren är färdig för slipning. Där funderar jag på att dela upp den på något vis så att det går att gå där fastän vi lägger boning. Om det funkar som jag har tänkt så behöver personalen bara ta ett kliv över våden längst in vid väggen.

Personalen på prästbordet har varit jättetrevliga och hjälpsamma.
Men imorgon blir det spännande när vi ska avdelningen Hjortronet där både korridor och kök ska skuras upp helt och hållet och sedan bonas. Där kan de gamla komma och gå lite när som helst så det blir spännande.
image6
Dang och Sara lägger polish

Vi ligger rätt bra till i tid och jag hoppas att Hjortronet kommer att gå lika bra som allt det andra har gjort. Då är vi nog klar på torsdag och kan ta itu med flyttstädningen som ska göras på fredag.


Så kvar är detta:
  • 3 lager topp på ena korridoren i källaren
  • Ett polishlager till i Äpplets kök
  • Slipa den andra korridoren och lägga polish
  • Skura och polera (eventuellt lägga ett lager topp) på övriga ytor i källaren
  • Skura bort all gammal polish i kök och korridor på hjortronet
  • Skura trapp och entré med såpa
  • Eventuellt polera de golv som blivit bonade.




Prästbordet dag 1

Publicerad 2008-04-21 20:29:12 i Ute på uppdrag,

image5
Erika, Sara, Karin L och Dang

Idag packade vi in golvvårdsutrustningen i bussen för att åka till Prästbordet i Själevad.
Där skulle vi skura upp köken på de olika avdelningrna samt fräscha upp korridorer och entré.
Jag glömde alldeles bort att jag hade kameran med mig på förmiddagen så dessa bilder är fotade efter lunch.

image1
Med Sara bakom kameran

Här skurar Karin och Erika(jag) upp en korridor. Det var inte så tjocka lager med boning som jag misstänkte. Det gick lätt att få bort det mesta av boningen i denna korridor.
Dock så finns det några misstänkta fläckar kvar. Om det är gammal boning eller vad det är vet jag inte. Det ser ut som mörka "pölar". Funderar på om vi ska ta en omgång till där dessa fläckar syns imorgon.
Korridoren ligger nere i källaren så det känns inte som om den är så högprioriterad jämfört med avdelningarna.

image2
R2D2 (starwarsinspirerat)
Fungerade mycket bra.

image3Här är går det inte att ta en paus obemärkt när det finns vissa som smyger runt med kameran i högsta hugg.

























Sara tar igen sig en stund

Den här första dagen gick bra. Trots vissa kvarglömd utrustning som vi ska komma ihåg att packa med oss imorgon. (Dang var så snäll och åkte och hämtade de blå rondellerna som blev kvar)
Vispan och speed..
De har en highspeed på prästbordet som ksäkert går att låna, men då får vi ta med oss lämplig poleringsrondell. Får se hur vi gör imorgon.

Godnatt!

Välkommen till golvvårdsbloggen!

Publicerad 2008-04-21 20:09:33 i Allmänt,

Här har jag tänkt att skriva om olika golvvårdsuppdrag och annat utöver det vardagliga.
Det kan vara roligt att se tillbaka på vilket jobb vi har utfört och var. Hur det blev och vad man tyckte.
I kommentarerna kan ni som har tillgång till bloggen skriva synpunkter och åsikter.
Förslag på utformning och design på bloggen tas gärna emot så ska jag göra mitt bästa för att fixa till det. Kanske förslag på namn som passar bättre? En annan header? Bloggen är under uppbyggnad så som den ser ut nu kan komma att ändras.
Kommer att försöka uppdatera bloggen dagligen när det är något på g.

//Erika

Om

Min profilbild

Erika

Hej! Här skriver jag om min vardag som lokalvårdare. Jag jobbar på Serviceavdelningen i Örnsköldsviks Kommun. Jag är även uppdragsansvarig och webbskribent och det gör att mitt jobb är varierande och framförallt kul! Här i bloggen får ni följa med mig på lite allt möjligt.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela